مهارتهای مهم در حوزه املاک
مهارتهای مهم در حوزه املاک اساسیترین اصول برای پیروزی در این صنعت است. صنعت املاک و مستغلات یکی از پرسودترین مشاغل و بهترین کسب و کارها برای افرادی است که مستقل، متعهد، پیگیر و غالبا دارای ویژگیهای از نوع تیپ برونگرا هستند. بانک املاک خیاوی در این مقاله به شما که اگر از جمله افرادی هستید که از چالشها استقبال میکنید و برایشان به دنبال راهکار مناسب میگردید، اهل رقابتید و زود ناامید نمیشوید برای ورود به حرفه بازاریابی املاک به شما خوش آمد میگوید.
پرسونای مخاطبینی که ممکن است جهت خرید و فروش ویلا و آپارتمان یا اجاره ملک به شما مراجعه کنند بسیار متفاوت و گسترده هستند. راحتتر بگوییم: همه مردم! برخورد با عموم مردم دارای نکات مثبت و منفی بسیاری است و یک آژانس مشاور املاک و مستغلات باید بتواند از پس همه آنها برآید.
واقعیت این است که مشاورین املاک بسیاری در زمینه خرید و فروش فعالیت میکنند. بعضی بسیار موفقند و بعضی نه. با این حال گاهی شما بنگاه املاکی را پیدا میکنید که بیش از بقیه برجسته هستند. بیشتر معاملات منطقه در دفتر آنها اتفاق میافتد و اعتماد مردم برای خرید و فروش خانه به آنها بیشتر است. همه این آژانسهای برتر در حوزه خود، دارای مهارتهای مهم در حوزه املاک و ویژگیهای مشترک خاصی هستند.
در این مقاله، مهارتهای مهم در حوزه املاک.بانک املاک خیاوی سعی کرده جزئیترین موارد را برایتان شرح دهد تا شما به عنوان یکی از فعالان این حوزه بتوانید در ردههای بالای بازاریابی املاک فعالیت کرده و عملکرد مطلوبی داشته باشید.
۱. پذیرا بودن ایدههای جدید
پذیرای ایدههای جدید بودن به معنای دیدن جهان به شکلی است که وجود دارد نه آن طور که ما میخواهیم. باید به دنبال تجربیات و گفتگوهای جدید با افراد مختلف باشید. داشتن یک مجموعه متنوع از دوستان و باز بودن در برابر افکاری که تفکرات شما را به چالش میکشد. این باعث میشود از خطا یا سوگیری شناختی مصون بمانید. خطایی که اینگونه نمایان میشود؛ «هر چه من را تأیید کند، درست است!»
بله! زندگی و کار شما میتواند الگوها و راهکارهای به خصوص و قابل پیشبینی داشته باشد. اما باز بودن و پذیرا بودن به معنای کاوش در روشهای مختلف انجام کار است نه چسبیدن به «همان تفکرات و راههای قدیمی.»
با درک این تغییر، ابدا دیگر از دریچه محدود دریافتی، مسائل را نمیبینید و در عوض میفهمید که جهان زنده، پویا و پر از فرصت است. برای یک آژانس املاک با هدف اینکه به عنوان رهبر بازار یا تاثیرگذار بر بازار منطقه خود فعالیت دارد، پذیرا بودن به معنای درک این نکته است که روشهای مختلفی برای خلق ارزش وجود دارد که نهایتا منجر به فروش بیشتر و مطلوبیت اقتصادی بالایی خواهد شد.
«وجود افرادی که در بازاریابی املاک، تمام سعی و تلاشششان بر روی سودآوری و فروش مقطعیست و نه خلاقیت برای زمینه سازی فروش پایدار، خود نیز یک گره اساسیست!»
۲. داشتن ثبات عاطفی
همان طور که در مقدمه مقاله به آن اشاره کردیم، برخورد با عموم مردم و طیف گستردهای از مخاطبین، دارای نکات مثبت و منفی و اوج و فرودهای بسیار است. افراد در تمامی نقشها از یک فرد مجرد، یک خانواده تا یک سازمان وقتی درگیر چالش انتخاب، خرید یا فروش ملک جدیدی هستند، احساسات آنها میتواند دستخوش تغییراتی غیر قابل انتظار قرار گیرد. شادی، ترس، تردید، عصبانیت، غم و اندوه و حتی انتظار بیش از حد و کدورتهای پنهان، البته بسته به شرایط.
به عنوان مثال: اگر زوجهایی که تازه ازدواج کردهاند، خانهای بخرند یا حتی اجاره کنند، احتمالا خوشحال خواهند شد. یا ممکن است خانوادهای بعد از درگذشت یکی از عزیزانش اقدام به فروش خانه خانوادگی خود کند. در این صورت احتمالا فروشنده دچار غم و اندوه بسیاری است.
یک مشاور املاک زبده در تمامی این شرایط از نظر عاطفی دارای ثبات عاطفی مناسبی است. این کمک میکند تا مشتری شما که مود عاطفی مناسبی ندارد، به تعادل احساسی بهتری برسد. نکته بسیار مهمتر این است که نباید اجازه دهید مشکلات و چالشهای زندگی شخصی و کاری خودتان نیز در هنگام مواجه با مشتری بر ثبات عاطفی شما اثرگذار باشد و در کارتان تداخل ایجاد کند.
«برنت رابرتز روانشناس از دانشگاه ایلینوی میگوید: وظیفه شناس بودن مانند مسواک زدن است؛ از بروز مشکلات آینده جلوگیری میکند.»
در چنین آشفتهبازاریی که اعتماد رکن اساسی برای پیروزیست، مشتری دیگر سردرگم یا مردد نخواهد بود. او با فردی روبروست که قابل پیشبینی است. افراد وظیفه شناس مقاوم هستند و به راحتی شکستها را پشت سر میگذارند و در جایی که دیگران معمولا میبازند، آنها برندهاند. این لازمه و شرط موفقیت در بازاریابی املاک است.
۴. داشتن اعتمادبهنفس
افراد با اعتمادبهنفس از ستایش گاه و بیگاه دیگران در رابطه با خود لذت میبرند اما حتی بدون آن نیز میدانند که به اندازه کافی خوب هستند و میتوانند از پس هر موقعیتی بربیایند. افراد با اعتمادبهنفس، ارزش کاری را که میکنند میدانند و به آن ارزش اعتقاد دارند.
در صنعت فروش ملک و مستغلات داشتن اعتماد به نفس جز مهارتهای مهم در حوزه املاک، لازم و حیاتی است. زیرا افراد با این خصوصیت در لحظه با مشتری همراه میشوند و در هر شرایطی راحت هستند و با وجود آنچه دیگران ممکن است فکر کنند و یا بگویند نسبت به نظرات و عملکرد خود مستقل و وفادار میمانند.
و مهمترین و آخرین کاری که یک فرد با اعتمادبهنفس انجام میدهد، اقدام است. ممکن است آنها مانند بقیه در لحظاتی دچار ترس شوند، اما آن را کنار میگذارند و آنچه برای موفقیت لازم است را انجام میدهند.
۵. توسعه فردی
یکی از مهمترین ویژگیهای یک آژانس برتر املاک، توانمندسازی و توسعه فردی است. اوضاع به سرعت در صنعت املاک و مستغلات تغییر میکند و نماینده و عامل فروشی که همگام با آنها نیست، همان کسی است که از بقیه عقب میماند.
یادگیری مهارتهای جدید، گوش دادن به نظرات مختلف و تعامل با متخصصان و مربیان، از ویژگیهای مدیران موفق این حوزه است. نمایندگان عالی رتبه فروش املاک هرگز به نشستن و نگاه کردن راضی نمیشوند بلکه در عوض همیشه به دنبال اطلاعات، مشاوره و مهمتر از همه روشهای جدید مذاکره و فروشاند.
۷. مهارتهای عالی مذاکره
توانایی مذاکره بخش بسیار بزرگی از وظیفه شماست. نه تنها باید در مورد قیمت و شرایط فروش چانهزنی کنید، بلکه باید با هوشمندی تمام و با اتکا به مهارتهای شناختی و ارائه استدلال دقیق، خریدار یا فروشنده را از تصمیم اشتباه دور و جریان مبادله و معامله را به سمت یک بازی برد-برد ببرید.
نکته اینجاست که تبدیل شدن به یک مذاکره کننده زبده، با گذشت زمان اتفاق میافتد. مذاکره کننده مسلط و موفق، به نفع همه اقدام میکند. نقش کلیدی خود را در جریان ارائه خدمات ملکی، در وهله نخست به عنوان یک تسهیلگر میبیند، یک یاری رسان قابل اعتماد! پس مذاکره کننده موفق، ویژگیهای منحصربهفردی دارد، از جمله:
- باید بدانید خط اصلی گفتگو قبل از شروع گفتههایتان چیست.
- برنامه مناسبی برای رعایت اصول مذاکره در خود ایجاد کنید و اشرافیت اطلاعاتی کامل داشته باشید.
- توانایی و ظرفیت تحلیل در برابر بازیهای روانی فرد مقابل را در خود افزایش دهید.
- از زبان بدن خود به درستی استفاده کنید.
- توانایی خواندن زبان بدن دیگران را در خود تقویت کنید.
شیطان در جزئیات است (به انگلیسی: the devil is in the detail) یک اصطلاح در زبان انگلیسی است به معنی اینکه توجه به جزئیات بسیار مهم است و همیشه امکان دارد مسائل با اهمیت در نگاه کلی و بدون دقت به جزئیات، به چشم نیاید.
اگر چیزی را از دست بدهید و یا مرتکب خطایی شوید ممکن است یک معامله یا اعتبار چندین و چندساله را از دست بدهید. تحقیقات عمیق و پرداخت به نکات ریز و جزئی حیاتی است؛ چرا که جز شیطان، حقیقت نیز در جزئیات است.
جمع بندی
- پذیرای ایدههای جدید بودن به معنای دیدن جهان به شکلی است که وجود دارد نه آن طور که ما میخواهیم. «وجود افرادی که در بازاریابی املاک، تمام سعی و تلاشششان بر روی سودآوری و فروش مقطعیست و نه خلاقیت برای زمینه سازی فروش پایدار، خود نیز یک گره اساسیست!»
- یک مشاور املاک زبده در تمامی شرایط از نظر عاطفی دارای ثبات عاطفی مناسبی است. این کمک میکند تا مشتری شما که مود عاطفی مناسبی ندارد، به تعادل احساسی بهتری برسد.
- با وظیفهشناسی، در چنین آشفتهبازاریی که اعتماد رکن اساسی برای پیروزیست، مشتری دیگر سردرگم یا مردد نخواهد بود. او با فردی روبروست که قابل پیشبینی است. افراد وظیفه شناس مقاوم هستند و به راحتی شکستها را پشت سر میگذارند و در جایی که دیگران معمولا میبازند، آنها برندهاند.
- در صنعت املاک و مستغلات داشتن اعتماد به نفس لازم و حیاتی است. زیرا افراد با این خصوصیت در لحظه با مشتری همراه میشوند و در هر شرایطی راحت هستند و با وجود آنچه دیگران ممکن است فکر کنند و یا بگویند نسبت به نظرات و عملکرد خود مستقل و وفادار میمانند.
- اوضاع به سرعت در صنعت املاک و مستغلات تغییر میکند و نماینده و عامل فروشی که همگام با آنها نیست، همان کسی است که از بقیه عقب میماند.
- داشتن مهارت عالی گوش دادن فقط به معنای توانایی در شنیدن به مردم نیست. بلکه در واقع این موضوع موید ارتباط معنادار با آنها و درک عمیقی از کلمات یا دیدگاهشان است. این تفاوت ظریف اما بسیار مهم است که بهترین شنوندگان دارند.
- مذاکره کننده مسلط و موفق، به نفع همه اقدام میکند. نقش کلیدی خود را در جریان ارائه خدمات ملکی، در وهله نخست به عنوان یک تسهیلگر میبیند، یک یاری رسان قابل اعتماد!
- اگر چیزی را از دست بدهید و یا مرتکب خطایی شوید ممکن است یک معامله یا اعتبار چندین و چندساله را از دست بدهید. تحقیقات عمیق و پرداخت به نکات ریز و جزئی حیاتی است؛ چرا که جز شیطان، حقیقت نیز در جزئیات است.
منبع: e campaign pro